Det här läromedlet är i enlighet med Gy11 men kan även användas för kurser enligt Gy25. Notera att i den nya ämnesplanen för Gy25 betonas hållbart entreprenörskap och hållbar marknadsföring mer än i kursplanen för Gy11.
Goodwill Entreprenörskap är ett modernt läromedel som lär eleven, förutom teori, hur viktigt det är att känna passion för det hen gör. I samarbete med andra tränas eleven i att se att alla är unika individer med olika talanger – och att alla behövs för att nå uppsatta mål. Läromedlet består av 21 kapitel som är fördelade på blocken Introduktion – Planera - Genomföra – Utvärdera. Samtliga kapitel avslutas med "JOBBA och LOGGA". Där finns uppgifter som medför att eleven guidas genom projektprocessen. Kursen är programgemensam för handel- och administration-, hantverks-, hotell- och restaurang- samt naturbruksprogrammen. Boken finns även i en onlineversion där eleven kan få texten uppläst med författarens röst. Boken är anpassad för att fungera såväl i dator, som läsplatta eller mobiltelefon. Dessutom finns möjlighet att blanda annat zooma in och ut samt göra anteckningar i en anteckningsfunktion. På sanomautbildning.se finns uppdaterade PowerPoint-presentationer till samtliga kapitel i boken. Dessa går att ladda ned. Agneta Waldén är gymnasielärare i företagsekonomi och entreprenörskap och har arbetet med reklam och marknadsföring i många år.