ArbetstitelDesign i informationsåldern : om strategisk design, historia och praktik
Standardpris229.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor234
Publiceringsdatum2002-12-01 00:00:00
FörfattareChristina Zetterlund
Kort BeskrivningMot slutet av 1900-talet kom design i än högre grad än tidigare att handla om mer än enbart produktformgivning. Nu började design att bli en viktig del även för företagets visuella framtoning, något som skulle komma att särprägla inte bara företaget och varumärket utan även produkterna. Den visuella framtoningen skulle uttrycka varumärkenas värden som sedan skulle köpas av konsumenten. På så sätt kom design att inte enbart handla om produktformgivning. Christina Zetterlund undersöker här hur denna förändring tog sig uttryck. Detta är Christina Zetterlunds doktorsavhandling.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21