Hur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vad utgör det bildande momentet i en akademisk undervisningsprocess? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning?
I denna antologi, som vuxit fram som en motkraft mot ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning, tar författare från sex ämnesområden ett nytt grepp på detta omdiskuterade tema genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet. Med hemvist i olika vetenskapsområden (filosofi, språkvetenskap, biologi, pedagogik, arkeologi och teaterlärarutbildning), och med lång praktisk erfarenhet inom den högre utbildningen, har bokens författare samlats kring den gemensamma viljan att främja bildande undervisning i akademin.
ArbetstitelBildningens praktiker
Standardpris329.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypInbunden
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor183
Publiceringsdatum2015-01-13 00:00:00
FörfattareEva Mark, LarsJohan Erkell, Lena Dahlén, Anette Hellman, Anita Synnestvedt & MagnusP. Ängsal
Kort BeskrivningHur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning? Forskarantologi av författare från sex ämnesområden, som genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet vill motverka ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21