Problembaserad skolutveckling tar sin utgångspunkt i vardagsverksamheten och de problem och dilemman som lärare och skolledare ställs inför.
Genom att skapa goda lärmiljöer för lärare utifrån de upplevda vardagsproblemen fördjupas förståelsen av problemens natur. Denna kunskap ökar sannolikheten för att finna goda lösningar och utveckla den pedagogiska verksamheten.
Skolledarskapet handlar främst om att fördjupa den gemensamma förståelsen av uppdraget samt att organisera meningsskapande och förståelsefördjupande lärprocesser utifrån angelägna utvecklingsområden och/eller vardagsproblem.
ArbetstitelPBS - Problembaserad skolutveckling
Standardpris149.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor52
Publiceringsdatum2003-09-01 00:00:00
FörfattareHans-Åke Scherp
Kort BeskrivningSyftet med denna skrift är att relativt kortfattat försöka klargöra innebörden i förståelseorienterad problembaserad skolutveckling (PBS) samt ge exempel på praktiska tillämpningar av detta skolutvecklingsperspektiv. Skriften vänder sig i första hand till medarbetare i skolan men den riktar sig även till andra med intresse för skolutveckling.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21