I förskolan möts människor med olika kulturell och social bakgrund, varför det inte är självklart vilka värden som är att betrakta som eftersträvansvärda. Värden anger hur vi helst bör handla, vad som är gott och ont, rätt och fel, bra och dåligt, fint och fult etc.
I Värdefull förskola fokuseras olika värdepedagogiska frågor i förskolans praktik. Värden ses som sociala konstruktioner som både medvetet och omedvetet kommuniceras och förhandlas i vardagliga situationer i förskolan.
Syftet med denna bok är att främst bidra med kunskap om kommunikationen av värden i förskolan, men också med verktyg i form av teoretiska begrepp för att tolka och förstå värden i praktiken. Innehållet är empirinära och bygger på data från intervjuer med lärare och förskolechefer samt videoobservationer av interaktioner mellan lärare och barn i förskolan. I första hand vänder sig boken till förskollärarstudenter samt verksamma i förskolan.
ArbetstitelVärdefull förskola - Perspektiv på värdepedagogiskt arbete
Standardpris449.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor179
Publiceringsdatum2016-07-19 00:00:00
Författare
Kort BeskrivningI förskolan möts människor med olika kulturell och social bakgrund, varför det inte är självklart vilka värden som är att betrakta som eftersträvansvärda. Värden anger hur vi helst bör handla, vad som är gott och ont, rätt och fel, bra och dåligt, fint och fult etc...
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21