Vem vet hur entreprenörer tänker? Finns det någonsin en tydlig linje? Visst finns det oftast en röd tråd det kan bara vara svårt för oss andra att följa den. I Torsten Janssons fall är det energi, engagemang och viljan att skapa något. Och att ha kul. Följ hans mödosamma väg från mammas källare till att leda världsföretaget New Wave Group. Ett företag som i stort sett hela tiden har haft framgång - och dessutom lönsamt. I halvtid är som en godispåse, med nedslag i verkligheten ja, den verklighet där entreprenörer rör sig. I boken hittar vi tankar om företagande, ekonomi, marknadsföring i en skön blandning med minnen från slitsamma dagar som resande försäljare, eller reseminnen från tidiga besök i Kina. Men det är inte bara Torsten Jansson som kommer till tals. I ett stort antal intervjuer med både medarbetare och familj nyanseras bilden. Fram träder en vänfast och lyssnande person, som gör som han vill, men som alltid är ärlig och rättfram. Och som med obändig vilja och envishet har byggt en hel internationell koncern. Häng med och håll i er New Wave är inget vanligt företag och Torsten Jansson är ingen vanlig företagare varför skulle då boken vara en vanlig företagsbiografi?
ArbetstitelTorsten Jansson - I halvtid
Standardpris74.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypPocket
Recensionsutdrag
Läsordning i serie
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor178
Publiceringsdatum2008-09-26 00:00:00
FörfattareTorsten Jansson
Kort Beskrivning
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode30