ArbetstitelKommunikationsarbete på distans
Standardpris229.00
Illustrerad Orginaltitel
Åldersgrupp
BandtypHäftad
Recensionsutdrag
Läsordning i serie88
MediatypBok
AvailableToOrder IsContractProduct Inlaga
Sidor221
Publiceringsdatum2014-01-22 00:00:00
FörfattareCarina Guyard
Kort BeskrivningI den nya globala ekonomin upprättas alltfler kommunikationsmöten på distans, genom utlokalisering av kommunikativ verksamhet. Det är naturligtvis ekonomiskt motiverat och kan följaktligen uppfattas som en exploatering av låglönad arbetskraft. Men detta är inte det enda sättet att förstå utlokaliserat kommunikationsarbete.
I den här avhandlingen kombineras ett politisk-ekonomiskt makroperspektiv på utlokaliserat arbete med ett meningsskapande aktörsperspektiv som lyfter fram de anställdas uppfattningar om arbetet. Syftet är att analysera vad som utmärker kommunikationsarbete på ett callcenter. Detta görs genom att utforska hur den kommunikativa verksamheten på ett svenskt callcenter i Lettland organiseras, utförs och tillskrivs mening. Ett centralt tema i studien kretsar kring förhandlandet mellan effektivitet och service, ett förhandlande som till stor del karakteriserar kommunikationsarbeten på callcenter.
Carina Guyard arbetar som forskare och lärare i medie- och kommunikationsvetenskap vid Södertörns högskola.
Storlek
Färg
IsBokinfoProduct SeriesTitle
erpOwnsPrice BokinfoStatusCode21